مهر-کجا-بریم

بهترین مقاصد برای سفر در خنکی و خلوتی مهرماه

مهر کجا برویم؟

این سوال کسانی است که برای سفر رفتن دنبال جاده‌های خلوت و منظره‌های خالی از جمعیت می‌شوند.

تابستان و تعطیلاتش که به سر می‌رسد فصل شلوغی سفر رفتن تمام می‌شود و فرصت طلایی سفر در فصل خلوتی و خنکی شروع می‌شود.

اگر قصد سفر به شمال را داشته باشید با رسیدن ماه مهر این مسیر گردش و سفر شلوغ و محبوب خلوت و تماشایی تر و حتی خوش آب و هواتر می‌شود.

دیگر شهرهای توریستی مثل شیراز و اصفهان هم که در تابستان دوره شلوغی و تجمع توریست را دارند با رسیدن مهر به دوره خلوتی مکان‌های توریستی وارد می‌شوند.

علاوه بر اینها در ماه مهر مناسبت‌هایی مثل زادروز استاد شجریان، جشن مهرگان هست که می توان به این بهانه‌ها مسیر رسیدن به مقاصدی جذاب را برای یک سفر دلچسب انتخاب کرد.

در این نوشته با مجله جاجیگا همراه شوید تا با بهترین مقاصد سفر در ماه مهر آشنا شویم.

مطالبی که در این مقاله می خوانید:

توس و آرامگاه خسرو آواز ایران

mehr-koja-berim-toos
مهر کجا بریم توس

اول مهرماه زادروز خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان است و ۱۷ مهرماه هم سالروز درگذشت این چهره هنرمند و مردمی معاصر موسیقی است.

پس ماه مهر فرصت خوب و موقعی برای زدن به دل جاده و گوش سپردن به نوای موسیقی روح نواز استاد آواز و پیش رفتن به سمت خراسان، شهر توس و مقبره فردوسی و البته زیارت آرامگاه استاد محمدرضا شجریان است.

درباره ییلاقات مشهد در مجله جاجیگا بخوانید.

یزد و جشن مهرگان

مهر-کجا-بریم-یزد
مهر کجا بریم یزد

فروکش کردن داغی آفتاب کویر و وزیدن نسیم پاییزی در شهر زیبای یزد با رسیدن به مهرماه این شهر را به مقصدی دلنشین برای گردش در میان شهری تاریخی با طعم قطاب و باقلوا تبدیل می‌کند.

مسیرهای جذاب گردشگری در یزد مثل بافت تاریخی شهر، موزه آب، مجموعه تاریخی امیر چخماغ، باغ دولت آباد و … در مهرماه خلوت می‌شود و فرصت تماشا و لذت بردن مسیر فراهم است.

جشن مهرگان در ماه مهر یکی از مناسبت‌های تاریخی ایرانیان است که حالا توسط زرتشتیان برپا می‌شود. آتشکده بهرام در یزد با آتش هزاران ساله مقصد دلنشینی در سفر به یزد به خصوص در مهر ماه و زمان برگزاری جشن مهرگان است.

در مسیر سفر به یزد در فصل پاییز با جاجیگا همسفر شوید.

کاشان و زادروز سهراب

مهر-کجا-بریم-کاشان
مهر کجا بریم کاشان

یکی دیگر از شهرهای تاریخی و توریستی که با رسیدن به پاییز و مهرماه برای بازدید و گردش خلوت و دنج می‌شود، شهر کاشان است.

علاوه بر خلوت شدن این شهر کویری با رسیدن به مهرماه از داغی آفتابش کاسته و گردش در آن دلچسب‌تر می‌شود.

بازدید از خانه‌های تاریخی کاشان مثل خانه بروجردی‌ها، خانه لاری‌ها و گردش در دل باغ تاریخی و باصفای فین کاشان در مهرماه حال و هوای خاص خودش را دارد.

علاوه بر این اگر اهل و شهر ادب فارسی باشید، ۱۵ مهرماه، زادروز سهراب سپهری، شاعر نامدار معاصر بهانه خوبی برای مسیر کشیدن به سمت آرامگاه این شاعر محبوب است.

آرامگاه سهراب در روستای مشهد اردهال کاشان مقصدی جذاب برای سفر به کاشان در مهرماه است.

درباره سفر به کاشان در مجله جاجیگا بخوانید.

شیراز و بزرگداشت حافظ

مهر-کجا-بریم
مهر کجا بریم

و اما شیراز شهر محبوب و خوش حال و هوای گردشگران است که با رسیدن به پاییز و مهرماه به فرصت خلوت سفر و گردش و لذت بردن از مناطق دیدنی تبدیل می‌شود.

گردش در میان باغ‌های تاریخی شیراز مثل باغ ارم و نارنجستان در هوای پاییزی حس و حال دیگری دارد و لذت گردش را دو چندان می‌کند.

علاوه بر این ۲۰ مهر ماه سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی است و این مناسبت خوبی برای سفر به شیراز و گردش در میان باغ حافظیه و غزلخوانی با شاعر غزلسرا است.

شمال و جاده‌های خلوت

مهر-کجا-بریم
mehr-koja-berim

سفر به شمال در پاییز هم دیگر گزینه جذاب برای کسانی است که از مسیرهای شلوغ و پر ترافیک فراری هستند.

با رسیدن به ماه مهر و پایان تعطیلات تابستانی مسیرهای رسیدن به شمال خلوت و ترافیک جاده‌ها باز می‌شود. همچنین منظره‌های زیبای طبیعت شمال را هم می‌شود خالی از شلوغی دید و از موسیقی و زیبایی طبیعت لذت برد.

جنگل‌های زیبای شمال با رسیدن به ماه مهر پر از زیبایی‌های طبیعت در خلوتی و خنکای پاییزی است.

ساحل دریا آرام و تماشایی است و اگر هوا آفتابی باشد، فرصت آبتنی و آب بازی و لذت بردن از تفریحات آبی هم هست.

قدم زدن در بلوار کازینوی رامسر، گردش در ساحل متل قو، لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز شهربازی نمک‌آبرود، تله کابین سواری تا ارتفاعات رامسر و … دیگر جاذبه‌های تفریحی شمال در ماه مهر یک حال دیگری دارد.

سخن آخر

مهر ماه وقت خوبی برای سفر در خلوتی و هوای خنک پس از تابستان است.

در این نوشته سراغ بهترین مقاصد برای سفر در ماه مهر رفتیم.

زادروز استاد شجریان چه روزی است؟

اول مهرماه زادروز خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان است و ۱۷ مهرماه هم سالروز درگذشت این چهره هنرمند و مردمی معاصر موسیقی است.

مهر کجا برویم؟

با رسیدن ماه مهر شمال خلوت و تماشایی تر و حتی خوش آب و هواتر می‌شود. شیراز و اصفهان و یزد هم که در تابستان دوره شلوغی دارند با رسیدن مهر به دوره خلوتی مکان‌های توریستی وارد می‌شوند.

زادروز سهراب سپهری چه زمانی است؟

۱۵ مهرماه، زادروز سهراب سپهری، شاعر نامدار معاصر بهانه خوبی برای مسیر کشیدن به سمت کاشان و آرامگاه این شاعر در روستای مشهد اردهال است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

لطفاً امتیاز دهید

پریسا سجادی

ارسال نظر

وب‌سایت جاجیگا

جاجیگا را دنبال کنید